Отримайте вигоду від ефективності системи

У минулому стандарти та закони щодо класів ефективності двигунів і систем охоплювали лише електромеханічні компоненти та їх роль в енергоефективності. Як наслідок, великий потенціал економії енергії – потенціал загальної системи приводу – не був врахований.

Ми готові до нового класу ефективності системи

SEW‑EURODRIVE усвідомила цей потенціал, якого можна досягти лише за допомогою комплексного підходу, на ранньому етапі, і пропонує оптимізовані за енергоспоживанням системи приводу та підтримку експертів ізeffiDRIVE® енергозберігаючі рішення вже кілька років. Продукти з модульної енергозберігаючої системи effiDRIVE® були розроблені з оптимальною ефективністю для цієї мети та пропонують функції в розумній комбінації, яка значно підвищує енергоефективність приводної системи. Крім того, звіт про енергоспоживання в SEW-Workbench надає комплексний аналіз споживання енергії.

З міжнародною серією стандартів IEC 61800-9 у 2017 році був опублікований стандартний інструмент для досягнення таких цілей, як об’єктивна оцінка енергоефективності наших приводних систем, а також розширення асортименту продукції.

У центрі уваги стандарту є комбінація двигуна з частотним перетворювачем для застосування, де компоненти приводу завантажені нижче їх номінальних даних, присутній безперервний режим роботи або потрібна лише низька динаміка. Хороші приклади – насоси та вентилятори.

Німецька версія цього міжнародного стандарту була опублікована 1 січня 2018 року згідно з DIN EN 61800-9-2 і тепер замінює попередній DIN EN 50598-2.

Переваги

  • SEW‑EURODRIVE як системний постачальник

    Пропонує оптимізовані системи приводу з одного джерела – у всьому світі.
  • MOVIMOT® і MOVIGEAR® відповідно до IEC 61800-9-2

    Таким чином, ви вже можете почати використовувати систему приводів у IES2 у ваших децентралізованих установках.

Міжнародна серія стандартів IEC 61800-9

Серія стандартів IEC 61800-9 встановлює нові стандарти для оцінки екологічно чистих конструкцій приводних систем і приводного обладнання.

Частина 1 визначає загальні вимоги до процедури та створення стандартів аналізу енергетичної ефективності електроприводів з регульованою частотою обертання та їх компонентів. Ця частина IEC 61800-9 також служить основою для стандартів, що стосуються конкретного продукту, і описує підхід до розширеного асортименту продукції.

Частина 2 IEC 61800-9 є найважливішою для нас як системного постачальника приводів і технологій автоматизації. Ця частина втілює на практиці рекомендації, визначені в Частині 1. Методи визначення втрат усієї системи приводу (PDS: Power Drive System) та частотних перетворювачів (CDM: Complete Drive Module) доповнено визначенням класів ефективності для PDS та CDM в діапазоні потужності від 0,12 до 1000 кВт.

Ще однією новою особливістю є те, що тепер аналізуються та класифікуються не лише енергетичні властивості двигуна, а й перетворювачів частоти та системи, що складається з обох елементів. Стандарт також враховує той факт, що приводи часто експлуатуються за межами їх номінальної робочої точки. Кожне застосування характеризується профілем навантаження, що означає, що він безпосередньо впливає на використання потужності приводної системи. IEC 61800-9 частково охоплює цей аспект. Він визначає вісім точок навантаження при різних навантаженнях на швидкість і крутний момент, щоб дозволити оцінити енергоефективність навіть у діапазоні часткового навантаження.

Однак умови експлуатації вище номінальних даних компонентів не враховуються. Якщо система приводу часто експлуатується з перевантаженням, що має місце, наприклад, для частих запусків у технології обробки матеріалів, оцінка втрат енергії неможлива за цим стандартом.

Специфікація втрат потужності у восьми точках дозволяє виробникам систем і операторам використовувати втрати у відповідних для них точках навантаження для розрахунку енергоспоживання їх застосування. Це дозволяє їм порівнювати альтернативні системи та вибирати найбільш енергоефективну систему приводу.

Двигун

IEC 61800-9-2: Вісім робочих точок / двигун

Для оцінки енергоефективності асинхронних двигунів змінного струму доступні звичайні класи IE. Класи від IE1 до IE4, визначені в міжнародному стандарті IEC 60034-30-1, надають інформацію про ефективність двигуна в його номінальній робочій точці. Це дозволяє просто класифікувати енергоефективність двигуна, але не надає інформації про його властивості в діапазоні часткового навантаження.

Міжнародний стандарт IEC 61800-9-2 тепер також дозволяє вказувати втрати потужності для діапазону часткового навантаження та порівнювати з визначеним еталонним двигуном класу IE2. Крім того, втрати потужності двигуна та інвертора частоти можна об’єднати для розрахунку загальних втрат потужності приводної системи у всіх робочих точках.

Однак це не змінює клас IE, визначений для двигуна. Цей клас все одно буде визначатися ефективністю при номінальній робочій точці.

У всьому світі існують різні законодавчі вимоги щодо мінімального ККД асинхронних двигунів. Наша веб-додаток IE Guide пропонує вам корисну інформацію з цього приводу. Інструменти енергоефективності з корисною інформацією можна отримати в розділі «Інжиніринг та вибір» у розділі «Онлайн-підтримка».

Перейдіть до наших інструментів енергоефективності в онлайн-підтримці

Частотні інвертори (CDM: повний модуль приводу)

Для того, щоб у майбутньому оцінити енергоефективність частотних інверторів (CDM), IEC 61800-9-2 вперше визначив класи IE для пристроїв у діапазоні потужності від 0,12 до 1000 кВт. На відміну від двигунів, клас ефективності інверторів частоти визначається не на основі їх ефективності у відсотках, а скоріше на основі відносних втрат CDM щодо його номінальної видимої вихідної потужності. Щоб уникнути ефектів перемодуляції, оцінка проводиться при 90 % вихідної напруги та 100 % струму, що створює крутний момент. Відносні втрати порівнюються з тим, що відомо як еталонний CDM в класі IE1. Якщо відносні втрати аналізованого CDM принаймні на 25 % нижчі від еталонного CDM, досягається клас IE2. Якщо вони більш ніж на 25 % вище, досягається тільки клас IE0.

Зазначення втрат CDM в інших робочих точках дозволяє об’єднати їх із втратами двигуна, щоб визначити загальні втрати потужності приводної системи.

На відміну від асинхронних двигунів, на даний момент законодавчих вимог щодо відповідності певному класу ефективності немає. У Європі вже обговорюється заборона на частотні інвертори, які не досягають класу IE1.

Система приводу (PDS: Power Drive System)

Головною метою IEC 61800-9-2 є надання можливості оцінити та порівняти енергетичні властивості приводних систем, що складаються з двигуна та частотного інвертора в діапазоні потужності від 0,12 до 1000 кВт.

Ось чому були введені класи ефективності IES0, IES1 і IES2 для ідентифікації, яка зосереджена на всій системі приводу. Якщо підсумувати втрати двигуна та інвертора частоти в номінальній робочій точці, то в результаті отримають втрати PDS в цій точці. Якщо встановити це значення по відношенню до номінальної потужності, ви отримаєте відносні втрати для системи. Потім ці втрати можна порівняти зі значенням, визначеним у стандарті для еталонного PDS.

Еталонний PDS визначається класом ефективності системи IES1. Якщо відносні втрати аналізованого PDS принаймні на 20 % нижчі від еталонного PDS, досягається клас IE2. Якщо вони більш ніж на 20 % вище, PDS отримує класифікацію IES0.

Особливо для PDS важливо враховувати інші точки навантаження, визначені в стандарті. Якщо втрати окремих компонентів також додаються в інших точках, виробники та оператори систем можуть використовувати їх для розрахунку споживання енергії приводними системами у своїх застосуваннях.

Це особливо просто та ефективно, якщо двигун і CDM придбані у такого системного постачальника, як SEW‑EURODRIVE. Ми готові до нового класу ефективності системи і можемо запропонувати вам обидва компоненти, ідеально узгоджені один з одним, включаючи високу ефективність системи.

На крок попереду з MOVIGEAR®

Завдяки високоефективній мехатронній приводній системі MOVIGEAR®SEW-EURODRIVE вже на крок попереду. Інтеграція двигуна, частотного інвертора та редуктора, яка досі не була визначена стандартом, вже мінімізує втрати та підвищує ефективність систем.

Зверніться до SEW‑EURODRIVE

Ми завжди раді вам допомогти!

У вас є додаткові запитання щодо наших енергозберігаючих рішень, чи просто потрібна наша порада? Надішліть нам повідомлення

Зв'яжіться з нами зараз